vrijdag 28 december 2012

Spiegeltje, spiegeltje in de kooi


Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het wel in een vogelkooi zien hangen. Vandaag ook weer. Vader heeft me als papegaaiendeskundige op het internet gevonden en een afspraak gemaakt want het grasparkietje van zijn dochter was al een aantal dagen niet lekker. Ze komen binnen met een verassing onder een groot laken. Gelukkig valt het met het vogeltje mee en zijn de wormeitjes en megabacterien snel gevonden.

Een ander punt is de kooi. Met veel goede wil ingericht maar helaas. Plastic zitstokken waarvan 2 voorzien van schuurpapier om de nageltjes te vijlen, een spiegeltje met bowlingbaan ervoor (hier speelt ie altijd mee) en een pond trosgierst want dat vind het 35 gram zware diertje toch zo lekker. Ik bedoel maar, je geeft je kind toch ook geen 20 kilo friet. Jammer dat de meeste dierenspeciaalzaken en tuincentra - ja een dier koop je samen met een kamerplant want dat kleurt zo mooi bij elkaar - nog steeds denken dat papegaaien in een pretpark leven en dan ook zo de baasjes adviseren.


 

Dit is geen instructie kooi inrichten maar laat ik bij deze zeggen dat een spiegel in de badkamer hoort en niet in een parkieten- of papegaaienkooi. Als ik aangeef dat een papegaai niet alleen gehouden mag worden dan bedoel ik niet samen met z'n spiegelbeeld maar samen met een andere papegaai of parkiet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten